Uber izašao na berzu, kakva je budućnost kompanije?
Njujork – Sredinom maja 2019. godine svetom je odjeknula vest o tome da je američka kompanija za prevoz putnika, Uber, izašla na njujoršku berzu pod imenom UBER i počela javnu trgovinu deonicama. Trenutna cena akcija kompanije i dalje je niža od prvobitno ponuđene.
Posle dve nedelje trgovine, deonica Uber iznosila je 41.51$ na zatvaranju berze 24. maja, što predstavlja veoma sličan nivo u odnosu na 10. maj koji je bio prvi trgovački dan kada su izašli na tržište.
To je i dalje oko 7.75% manje od inicijalne javne ponude kompanije koja je iznosila 45$ po deonici.
Inače, tog 10. maja 2019. cena akcija američke kompanije bila je 41.57$, a mnogi investitori bili su oprezni prilikom ulaganja u Uber delom zbog straha od glavnog rivala Lyft-a koji je takođe izašao na berzu početkom godine.
Tržišna vrednost Uber-a bila je procenjena na oko 82.4 milijarde dolara samo 10 godina od njenog osnivanja 2009. godine.
Posle serije skandala 2017. godine u vezi sa uslovima rada i poslovanjem na tržištu, danas se postavlja pitanje kakva je perspektiva kompanije na berzi?
Pojedini analitičari su izrazili zabrinutost zbog biznis modela firme, iako je činjenica da je veoma teško predvideti budućnost kompanije u okruženju koje se veoma brzo menja usled nepredvidivosti tržišta.
Povezani članci
- Upwork izlazi na berzu, postavljen IPO cilj od 100 miliona dolara
- Nekretnine: investiciona mogućnost ili problem „zarobljenog” kapitala?
- Šta su 4 vrste imovine i kojoj teži novac investitora u 2019?
- Berze u SAD-u u padu pred novu odluku Fed-a o kamatnim stopama
- Bitcoin želi da zaboravi 2018. godinu, crnih 12 meseci iza kriptovalute
„Generalno govoreći, Amazon je prodavao sve. Uber pokušava da transportuje sve”, kaže Šon Karolan, investitor iz kompanije Menlo Ventures.
Ono što je otežavajuća okolnost Uber-a na tržištu jeste rastuća konkurencija u mnogim aspektima poslovanja, od prevoza putnika do dostave hrane na koju kompanija takođe pokušava da stavi fokus. Uber je u prvom kvartalu 2019. zabeležio gubitak od 1.1 milijardu dolara i pored toga što prihodi rastu.
Ipak, u poslednjih nekoliko nedelja pre izlaska na berzu, Uber je obezbedio dve velike investicije od PayPal-a, SoftBank-a i Toyota-e.
PayPal je u kompaniju uložio 500,000,000$, dok su SoftBank i Toyota investirali 1,000,000,000$.
Takođe, generalni direktor Uber-a Dera Kosroušahi izjavio je da dolazeće generacije neće želeti automobile kao svoju imovinu.
„Mislim da će biti sve više usložnog prevoza. Oni će hteti da pritiskom na dugme dobiju prevoz koji žele”, zaključio je Kosroušahi.
Više o ovoj temi i berzi govorićemo na našem besplatnom vebinaru 29. maja 2019. godine u 19:00.
Na naše onlajn predavanje se možete prijaviti putem ovog linka.
_____________________________
Informacije na sajtu FinMedia.rs sadrže podatke koji se odnose na buduća dešavanja na finansijskom i tržištu nekretnina, uključujući rizike i nepredvidivosti koje ih prate. Tržišta i finansijski instrumenti predstavljeni na ovoj stranici služe samo u informativne svrhe i ne treba ih tretirati ni u kom slučaju kao savet ili predlog za prodaju ili kupovinu istih. Trebalo bi da uradite svoje vlastito istraživanje pre razmišljanja o konkretnoj investicionoj odluci. FinMedia.rs ne garantuje da su navedeni podaci predstavljeni bez grešaka ili pogrešnih podataka iz dostupnih izvora i materijala, kao ni to da su predstavljeni podaci preneseni u trenucima kada se promene na tržištu događaju. Investicije na finansijskim tržištima i međunarodnom tržištu valuta (Foreks) podrazumevaju veliki rizik, uključujući mogućnost za gubitak celog ili delimično uloženog kapitala, kao i određenu dozu izlaganja stresu. Svi rizici, gubici i troškovi u vezi sa investicijama, uključujući i i gubitak cele glavnice, u potpunosti su na Vama i Vaša su odgovornost.